Řád školní jídelny
Provozní řád školní jídelny
Adresa: Střední průmyslová škola strojnická
škola hlavního města Prahy
Školní jídelna
Betlémská 287/4
110 00 Praha l
Telefon: vedoucí školní jídelny: Kohoutová Jana - 251 092 103 (záznamník)
email- Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
kuchyň - hlavní kuchařka: Wetzelová Renata -251 092 157
Provoz školní jídelny se řídí Školským zákonem MŠ č. 561/2004 Sb. ze dne 10. 11. 2004
o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, Vyhláškou
č. 107/2005 Sb., o školním stravování, Vyhláškou č. 137/2004 Sb. MZ ze dne 17. 3. 2004
o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní
hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, Vyhláškou č. 84/2005 Sb. o nákladech
na závodní stravování, platnými evropskými a vnitrostátními hygienickými předpisy
ve znění pozdějších předpisů a vyhlášek.
Výše uvedené zákony, vyhlášky, předpisy a jejich novely jsou k dispozici u vedoucí
školní jídelny.
Výživové normy a finanční limit
Vyhláška č. 107/2005 Sb. ze dne 23. 12. 2011 o školním stravování určuje v příloze č. 1 výživové normy pro školní stravování a v příloze č. 2 finanční normy na nákup potravin. Definice školního roku od 1. 9. do 31. 8. následujícího kalendářního roku je důležitá pro zařazení strávníka podle data narození do výživových norem a finančních limitů. Do věkových skupin jsou zařazováni strávníci na dobu školního roku ve kterém dosahují 11 - 14 let a 15 a více let. Toto rozdělení dle věkových skupin ovlivní platbu za oběd a výživovou normu. Finanční norma na nákup potravin pro strávníky ve věku 15 a více let je dána v rozpětí 24,00 až 45,00 Kč.
Cena oběda ve školním roce 2024/2025 obsahuje:
Náklady na potraviny (finanční norma), platí strávník (žák a zaměstnanec školy) 42,00 Kč, náklady na provoz (věcné náklady) a náklady na mzdy ve výši 83,00 Kč hradí škola z nákladů na svoji hlavní činnost. Kalkulovaná cena oběda pro cizího strávníka je 125,00 Kč. Strávník má nárok na dotované stravné pouze v případě, že je přítomen ve školském zařízení nebo první den neplánované nepřítomnosti. První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole se považuje za pobyt ve škole nebo ve školském zařízení. Pokud si strávník neodhlásí další dotovaný oběd, nejenže mu propadne, ale musí jej doplatit do plné výše hodnoty nedotovaného oběda. Doplatek za každý neodhlášený oběd je 83,00 Kč. Nevyzvednutý oběd neznamená odhlášený oběd.
Maturanti musí ukončit stravování v den vykonání maturitní zkoušky. Dále již nemají na dotovaný oběd nárok.
Zaměstnanci mají dle Vyhlášky č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování nárok na dotovaný oběd pouze ve dnech, kdy jejich práce pro zaměstnavatele trvá alespoň 3 hodiny.
Odhlášení obědů
Obědy lze odhlásit den předem osobně na boxu pro objednávání stravy do 15.00 hod nebo telefonicky ráno do 7,30 hod. na telefonu (záznamník) 251092103,email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo 251092157. Odhlašujete-li obědy záznamníkem, nahlaste prosím srozumitelně své jméno, příjmení, třídu, datum od a do kdy budete nepřítomni.
Úřední (pokladní) hodiny kanceláře školní jídelny jsou pondělí, úterý, středa a čtvrtek
od 11,45 do 14,45 hod.
Organizace stravování
Strávník se se svojí žákovskou nebo zaměstnaneckou identifikační ISIC kartou, PID lítačkou nebo čipem zakoupeným v kanceláři ŠJ, musí přihlásit u vedoucí školní jídelny, vyplnit přihlášku na stravování a seznámit se s provozním řádem školní jídelny. Po načtení karty do stravovacího systému zvolit platbu hotově nebo bankovním převodem.
Při přímé platbě si vloží na osobní účet finanční zálohu na obědy, která obvykle pokryje měsíc stravování. Dokladem o zaplacení je pokladní stvrzenka. Na konci školního roku v červnu jsou přeplatky na stravném automaticky převedeny na září dalšího školního roku. Při ukončení stravování ve školní jídelně jsou strávníkovi vyplaceny přeplatky na stravném. Ve výjimečných případech je možné vyplacení zálohy stravného do konce kalendářního roku.
Při platbě bankovním převodem se trvalým příkazem z účtu strávníka na účet školní jídelny každý měsíc posílá obvykle záloha ve výši 840,- Kč. Účet školní jídelny je 2001240064 / 6000,
PPF banka a.s. Praha 1, variabilní symbol je číslo, které strávníkovi sdělí vedoucí jídelny. Částka za odhlášenou stravu a případné přeplatky po ukončení studia se vrací na účet plátce.
Po vyřízení platby v kanceláři ŠJ jde žák k objednávkovému boxu v jídelně, použije ISIC kartu a vybere si ze dvou menu oběd na další den nebo celé uvedené období dle svých potřeb. Tímto způsobem má možnost i odhlášení obědů. Na snímači sleduje i výši svého finančního konta.
Výdej obědů je v době od 11,20 do 14,30 hod.
Studenti SPŠS využívají přednostně volné hodiny či přestávky určené ke stravování dle rozvrhu. Zapomene-li strávník kartu, požádá vedoucí školní jídelny o odpis z výdeje stravy a oběd je mu vydán. Při ztrátě karty si musí strávník zajistit novou. Ke stravování je nutno se přihlásit nejpozději 24hodin před započetím stravování.
Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu se finanční ani věcná náhrada neposkytuje.
Případné technické nebo hygienické závady, úraz a nevolnost hlásí strávník pedagogickému dozoru nebo vedoucí školní jídelny. Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby
(rozbité nádobí, rozlitý nápoj atd.) zajišťují pracovnice jídelny.
Úklid jídelny po skončení výdeje stravy provádí uklízečka školy.
Rozvrh pedagogického dozoru je vyvěšen na nástěnce v jídelně.
Vedoucí školní jídelny má právo výjimečně změnit jídelní lístek dle možností dodávek surovin.
V případě, že objednávka jednoho druhu jídla bude méně než 10 porcí, nevaří se a strávník dostává automaticky druh jídla, který se vaří.
Školní jídelna poskytuje dietní stravování na základě doloženého lékařského potvrzení o indikaci diety. Dietní strávníci nemají možnost výběru hl. jídla. Upraveno bude vždy jedno hl. jídlo dle rozhodnutí vedoucí ŠJ označeno - menu 3.
Připomínky, stížnosti a dotazy na stravování mohou strávníci projednat s vedoucí školní jídelny.
Strávníci jsou povinni se chovat při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a
společenskými pravidly při stolování.
Do školní jídelny smí vstupovat pouze se stravující strávník s platnou denní objednávkou stravy.
Na jídelně se nekonzumuje vlastní strava. Oběd a nápoj se z hygienických důvodů nevydává do vlastních nádob.
Strava je určena k okamžité spotřebě a konzumuje se pouze v prostorách školní jídelny.
Přísný zákaz odnášení stravy a nádobí ze školní jídelny.
Informace týkající se školní jídelny mají žáci a rodiče možnost sledovat na nástěnce v přízemí školy, na nástěnce u objednávkového boxu v jídelně nebo v kanceláři školní jídelny a na stránkách školy www.betlemska.cz.
- 9. 2024
Vypracovala: Kohoutová Jana Mgr. Michal Prutyszyn
vedoucí ŠJ ředitel školy
Jídelna SPŠS Betlémská
Zahájení provozu školní jídelny ve šk. roce 2023/2024
Informace o školní jídelně
Adresa: Střední průmyslová škola strojnická, škola hlavního města Prahy
Školní jídelna
Betlémská 287/4
110 00 Praha 1
Telefon: kancelář ŠJ : 251 092 103 email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
kuchyně: 251 092 157
Pokladní hodiny: 1.9. - 8.9.2023 08:00 – 15.00 hod
Od 11.9.2023 pondělí 11:45 – 14:45 hod.
úterý 11:45 – 14:45 hod.
středa 11:45 – 14:45 hod.
čtvrtek 11:45 – 14:45 hod.
pátek ---------------------
Cena oběda: žák – 42,-Kč
Výdej obědů: denně od 11:25 – 14:45 hod.
Výdej obědů jednotlivých tříd dle rozvrhu. Využití tříd dle rozpisu tříd.
Výběr obědů je ze dvou hlavních jídel.
Menu 3- BD je určeno strávníkům, kteří mají lékařem nařízenou bezlepkovou stravu.
Objednat jídlo nejpozději 24hodin před započetím stravování.
Odhlásit obědy vždy den předem nebo ráno do 7,30 hod. telefonicky nebo emailem.
Objednání nebo odhlášení stravy je možné i přes internet po vyzvednutí PINU u vedoucí ŠJ
po přihlášení ke stravování.
Organizace stravování
Strávník se se svojí žákovskou indentifikační kartou /ISIC kartou PID lítačkou/ ,nebo zakoupeným čipem v kanceláři ŠJ za 120,-Kč,
musí přihlásit u vedoucí školní jídelny, vyplnit přihlášku na stravování a seznámí se s provozním řádem školní jídelny.
Po načtení karty do stravovacího systému zvolit platbu hotově nebo bankovním převodem.
Při přímé platbě si vloží na osobní účet finanční hotovost na obědy, která obvykle pokryje
měsíc stravování. Dokladem o zaplacení je pokladní stvrzenka. Na konci školní roku v červnu
jsou přeplatky na stravném automaticky převedeny na září dalšího školního roku.
Při ukončení stravování ve školní jídelně jsou strávníkovi vyplaceny přeplatky na stravném.
Při platbě bankovním převodem se trvalým příkazem z účtu strávníka na účet školní jídelny
každý měsíc posílá obvykle záloha ve výši 840,- Kč.
Účet školní jídelny: 2001240064/6000
PPF banka a.s. Praha 1
Variabilní symbol je číslo, které strávníkovi sdělí vedoucí šk. jídelny po odevzdání přihlášky ke stravování. Bez tohoto čísla není možné provést platbu na účet školní jídelny.
Objednávání a odhlašování jídel a sledování výše účtu se provádí na objednávkovém boxu v jídelně nebo na internetu.
Výdej stravy je pouze proti platné stravovací kartě nebo čipu. Zapomene-li strávník kartu,
požádá vedoucí školní jídelny o odpis z výdeje stravy a oběd je mu vydán. Při ztrátě karty
si musí strávník zajistit novou.
Ke stravování je nutno se přihlásit nejpozději 24hodin před započetím stravování.
Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu se finanční ani věcná náhrada neposkytuje.
Oběd se z hygienických důvodů nevydává do vlastních nádob.
Nápoje se nečepují do vlastních nádob.
Strávníci jsou povinni se chovat při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
Do školní jídelny smí vstupovat pouze se stravující strávník s platnou denní objednávkou stravy.
Na jídelně se nekonzumuje vlastní strava.
Pro nové strávníky
- Přihláška ke stravování (vyplňte, prosím potřebné údaje a přineste s podpisem rodičů do kanceláře školní jídelny.)
- Řád školní jídelny
Aktuality
Oznámení o ředitelském volnu (14. 4. 2025 a 9. 5. 2025)
06. duben 2025Vážení rodiče, milí žáci, oznamujeme, že v pondělí 14. dubna 2025 bude na naší škole vyhlášeno ředitelské volno z organizačních a provozních důvodů. V tento den se budou konat přijímací zkoušky. Volno se týká žáků 1. až 3. ročníku. Žáci 4. ročníků mají studijní volno a mohou se dle zájmu...
Klub mladých diváků
28. březen 2025Klub mladých diváků I v letošním roce mají naši žáci možnost navštěvovat divadelní představení díky členství v Klubu mladých diváků. Aktuálně je zapojených 73 žáků napříč ročníky a obory. Každý z nich zhlédne v průběhu školního roku tři různá představení v renomovaných pražských divadlech. Cena...
Třídní schůzky 9.4.2025
21. březen 2025Vážení rodiče, rádi bychom Vás pozvali na třídní schůzky, které se budou konat dne 9.4.2025 od 17:30 v jednotlivých třídách. Budete mít možnost získat informace o organizaci zbytku školního roku a o chování a prospěchu svých dětí a případně vyřešit včas eventuální problémy z tohoto vyplývající. Těšíme...
Přebor školy v bowlingu prosinec 2024
18. únor 2025Na konci roku 2024 jsme provedli jako každý rok přebor školy v bowlingu. Vítězem se 154 body stal Berka Matouš ze 2.A, druhým byl Müller Filip s 149 body také z 2.A a třetím Vaněk Bořek se 144 body, taktéž ze 2.A. Vypadá to, že žáci 2.A hrají místo učení bowling. Blahopřejeme.
LVK 2025 - fotografie z kurzu - zhotovila Dominika Doležalová 2.L
04. únor 2025Jako v minulých letech i letos se jelo na lyžařský výcvikový kurz do Rakouska. LVK proběhl ve dvou termínech (od 9.1.2025 do 15.1.2025 a od 14.1.2025 do 20.1.2025). Fotografie zhotovila a dala k dispozici žákyně 2.L - Dominika Doležalová Děkujeme
Kritéria k přijímacímu řízení pro šk. rok 2025/2026
28. leden 2025Informace a kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026 jsou dostupná na webu školy (pro uchazeče - Přijímací řízení - Kritéria k přijímacímu řízení pro šk. rok 2025/2026) Přihlášky preferujeme prostřednictvím systému DIPSY, ale je možné i papírovou formou. Lékařské posudky požadujeme z důvodu...
Pro uchazeče
Jaké je uplatnění absolventů technických škol? Jaký je přínos technického vzdělávání pro rozvoj osobnosti?
Pro žáky
Organizace školního roku, Rozvrhy, Suplování a změna rozvrhu, Příprava k maturitě, Uzpůsobení podmínek MZ atp.
Pro rodiče
Organizace školního roku, Informační systém, Rada rodičů, Školská rada, Školní řád atp.
Anketa
Partneři školy SPŠS Betlémská
GDPR
Používáme soubory cookie k zajištění základních funkcí webu, informací týkajících se vás, vašich preferencí a zařízení, které používáte. Většinou to slouží k vylepšování stránky, aby fungovala podle vašich očekávání. Informace vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí vašim potřebám. Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete kdykoli rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.